Μια μικρή ιστοριούλα:
Микоян и Гуревич МиГ-21 / Mikoyan-Gurevich MiG-21
Τι να πει κανείς για αυτό το αεροσκάφος???
Από την ημέρα των ερωτευμένων του 1955 και την εισαγωγή του σε υπηρεσία το 1959 (F-13) μέχρι το 1985 (-bis), παρήχθησαν 11,496 αεροσκάφη (από αυτά , 10,645 κατασκευάστηκαν στην ΕΣΣΔ, 657 στην Ινδία και στην Τσεχοσλοβακία)
Πέταξε με τα εθνόσημα 60+ κρατών!
Τι άλλο να πει κανείς???
ΤΟ ΚΙΤ: MiG-21BIS [Super44] Dual Combo (Eduard no.4427)
Το κιτ, κυκλοφόρησε από την Eduard το 2011 μαζί με τα -MF και –SMT, το 2012 σε έκδοση “Bunny Fighter” και το 2013 σε έκδοση “Bunny Mazel” (για αυτούς που γνωρίζουν τις τρέλες της εταιρίας).
Ανοίγοντας το κουτί, βρίσκουμε 3 σακουλάκια: στα 2 περιέχονται τα κίτ και στο 3ο, οι χαλκομανίες, οι μάσκες και επίσης σε ξεχωριστά σακουλάκια , τα πλαίσια των διαφανών.
Μετρώντας το περιεχόμενο έχουμε:
- 54 πλαστικά κομμάτια σε σκούρο γκρι χρώμα σε 2 πλαίσια (Χ2)
- 3 διαφανή μέρη στο πλαίσιό τους (Χ2)
- 1 καρτέλα μάσκες
- 1 καρτέλα με χαλκομανίες
- 1 βιβλιαράκι 12 σελίδων έγχρωμο ιλουστρασιόν χαρτί που περιέχει γενικές οδηγίες και περιεχόμενα, οδηγίες κατασκευής, οδηγίες τοποθέτησης για τις μάσκες και τέλος με οδηγίες βαψίματος και τοποθέτησης χαλκομανιών.
Η λίστα των αεροσκαφών που μπορεί κανείς να κατασκευάσει είναι:
1) (-bis), [0880], 1st Air Division of Polish Navy, Gdynia-Babie Doly Airbase, Poland (late’90s)
2) (Izdelye 75B) [114], 3rd Air Base, Graf Ignatevo, Bulgaria (2002)
3) (Izdelye 75AP)[1874], 31st “Kapos” Tactical Fighter Wing, 2nd “Boszorkany” Sqn., Taszar AB (September 1991)
4) (Izdelye 75A) [MG-129], 31st Fighter Sqn. Kuopio AB, Finland (1980-1981)
Mε την πρώτη ματιά στα πλαίσια, διακρίνουμε την ποιότητα της eduard με την την παντελή απουσία flash, την πλούσια λεπτομέρεια σε χάραξη, αν και θα λέγαμε πως η τελευταία είναι κάπως υπερβολική για την κλίμακα.
Στο 2ο πλαίσιο, βρίσκουμε σε 2 κομμάτια ,την «καμπούρα» -σήμα κατατεθέν του -bis μαζί με το κάθετο σταθερό του. Αυτό γίνεται απλά, γιατί όλο το υπόλοιπο κίτ μοιράζεται και με 2 άλλες εκδόσεις, -MF και -SMT.
Ξεκινώντας από το κόκπιτ, θα βρούμε ότι αποτελείτε από 8 μέρη! Ναι, ναι, 8!
Αμέσως έχεις και επιλογές: είτε να βάψεις τον πίνακα οργάνων (ανάγλυφος) είτε να χρησιμοποιήσουμε τις 2 χαλκομανίες που παρέχονται. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πλαϊνές κονσόλες.
Επίσης, αναλόγως αν θα έχουμε ανοιχτή ή κλειστή την καλύπτρα, υπάρχει επιλογή για το κάθισμα, όπου αν έχουμε ανοιχτή την καλύπτρα, το κομμάτι που χρησιμοποιούμε, υψώνει το κάθισμα.
Τέλος, μαζί με τις χαλκομανίες των τοιχωμάτων και τις ζώνες, έχουμε ένα σύνολο 6 χαλκομανιών που προορίζονται για το κόκπιτ.
Αφού κλείνει η άτρακτος, βρίσκουμε τις πτέρυγες έτοιμες σε ένα κομμάτι για κόλληση. Αυτό βοηθά αρκετά σε αυτή την κλίμακα.
Ας σημειώσουμε εδώ, πως οι φωλιές του κεντρικού συστήματος προσγείωσης, δίνεται σε 4 κομμάτια, τα οποία κολλούνται πριν κλείσουν τα παραπάνω 2 μέρη.
Φτάνοντας παρακάτω, θα ανακαλύψουμε πως δίνονται και 2 σωλήνες pitot για ευνόητους λόγους!
Στα διαφανή θα βρείτε δίνεται το αλεξήνεμο και η καλύπτρα χωριστά. Επίσης και 2 διαφορετικές καλύπτρες, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, για τις άλλες εκδόσεις.
Στα φορτία του τώρα, δίνονται 2 δεξαμενές, 2x R-3S Atoll AAM και 2x S-24B ρουκέτες.
Στις οδηγίες, δίνει 3 επιλογές διάταξης για τις δεξαμενές, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό με 2 μόνο δεξαμενές. Τέλος, δίνονται και κενοί πυλώνες, αν χρειαστεί για κάποια συγκεκριμένη διάταξη.
Οι οδηγίες για την βαφή είναι σε κωδικούς της Gunze (Mr.Color, Aqueous, Mr.Metal Color), και σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρει και FS.
Θα έλεγα πως θα χρειαστεί λίγη μελέτη ο θέμα, πριν κάποιος ξεκινήσει να βάφει…
Τελευταίο θέμα, οι χαλκομανίες, οι οποίες είναι απλά εξαιρετικές, και δεν δημιούργησαν κανένα απολύτως πρόβλημα.
Συμπέρασμα:
Ένα υπέροχο κιτ. Ευχαριστήθηκα την κατασκευή του ενός εκ των 2, περισσότερο από κάθε άλλο κιτ. Θα πρότεινα σε όλους να δοκιμάσουν λίγο από την 144. Ειδικά με τέτοιο κιτ, αξίζει!
Μην νομίζετε βέβαια ότι τελειώνει το θέμα εδώ. Η Eduard, καθώς και άλλες εταιρίες (πχ Brengun), κυκλοφόρησαν βελτιωτικά PE και χαλκομανίες, καθώς και φιγούρες και εξαρτήματα-λεπτομέρειες διοραμάτων!!!
Δημήτρης Π. Κακογιαννάκος
Микоян и Гуревич МиГ-21 / Mikoyan-Gurevich MiG-21
Τι να πει κανείς για αυτό το αεροσκάφος???
Από την ημέρα των ερωτευμένων του 1955 και την εισαγωγή του σε υπηρεσία το 1959 (F-13) μέχρι το 1985 (-bis), παρήχθησαν 11,496 αεροσκάφη (από αυτά , 10,645 κατασκευάστηκαν στην ΕΣΣΔ, 657 στην Ινδία και στην Τσεχοσλοβακία)
Πέταξε με τα εθνόσημα 60+ κρατών!
Τι άλλο να πει κανείς???
ΤΟ ΚΙΤ: MiG-21BIS [Super44] Dual Combo (Eduard no.4427)
Το κιτ, κυκλοφόρησε από την Eduard το 2011 μαζί με τα -MF και –SMT, το 2012 σε έκδοση “Bunny Fighter” και το 2013 σε έκδοση “Bunny Mazel” (για αυτούς που γνωρίζουν τις τρέλες της εταιρίας).
Ανοίγοντας το κουτί, βρίσκουμε 3 σακουλάκια: στα 2 περιέχονται τα κίτ και στο 3ο, οι χαλκομανίες, οι μάσκες και επίσης σε ξεχωριστά σακουλάκια , τα πλαίσια των διαφανών.
Μετρώντας το περιεχόμενο έχουμε:
- 54 πλαστικά κομμάτια σε σκούρο γκρι χρώμα σε 2 πλαίσια (Χ2)
- 3 διαφανή μέρη στο πλαίσιό τους (Χ2)
- 1 καρτέλα μάσκες
- 1 καρτέλα με χαλκομανίες
- 1 βιβλιαράκι 12 σελίδων έγχρωμο ιλουστρασιόν χαρτί που περιέχει γενικές οδηγίες και περιεχόμενα, οδηγίες κατασκευής, οδηγίες τοποθέτησης για τις μάσκες και τέλος με οδηγίες βαψίματος και τοποθέτησης χαλκομανιών.
Η λίστα των αεροσκαφών που μπορεί κανείς να κατασκευάσει είναι:
1) (-bis), [0880], 1st Air Division of Polish Navy, Gdynia-Babie Doly Airbase, Poland (late’90s)
2) (Izdelye 75B) [114], 3rd Air Base, Graf Ignatevo, Bulgaria (2002)
3) (Izdelye 75AP)[1874], 31st “Kapos” Tactical Fighter Wing, 2nd “Boszorkany” Sqn., Taszar AB (September 1991)
4) (Izdelye 75A) [MG-129], 31st Fighter Sqn. Kuopio AB, Finland (1980-1981)
Mε την πρώτη ματιά στα πλαίσια, διακρίνουμε την ποιότητα της eduard με την την παντελή απουσία flash, την πλούσια λεπτομέρεια σε χάραξη, αν και θα λέγαμε πως η τελευταία είναι κάπως υπερβολική για την κλίμακα.
Στο 2ο πλαίσιο, βρίσκουμε σε 2 κομμάτια ,την «καμπούρα» -σήμα κατατεθέν του -bis μαζί με το κάθετο σταθερό του. Αυτό γίνεται απλά, γιατί όλο το υπόλοιπο κίτ μοιράζεται και με 2 άλλες εκδόσεις, -MF και -SMT.
Ξεκινώντας από το κόκπιτ, θα βρούμε ότι αποτελείτε από 8 μέρη! Ναι, ναι, 8!
Αμέσως έχεις και επιλογές: είτε να βάψεις τον πίνακα οργάνων (ανάγλυφος) είτε να χρησιμοποιήσουμε τις 2 χαλκομανίες που παρέχονται. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πλαϊνές κονσόλες.
Επίσης, αναλόγως αν θα έχουμε ανοιχτή ή κλειστή την καλύπτρα, υπάρχει επιλογή για το κάθισμα, όπου αν έχουμε ανοιχτή την καλύπτρα, το κομμάτι που χρησιμοποιούμε, υψώνει το κάθισμα.
Τέλος, μαζί με τις χαλκομανίες των τοιχωμάτων και τις ζώνες, έχουμε ένα σύνολο 6 χαλκομανιών που προορίζονται για το κόκπιτ.
Αφού κλείνει η άτρακτος, βρίσκουμε τις πτέρυγες έτοιμες σε ένα κομμάτι για κόλληση. Αυτό βοηθά αρκετά σε αυτή την κλίμακα.
Ας σημειώσουμε εδώ, πως οι φωλιές του κεντρικού συστήματος προσγείωσης, δίνεται σε 4 κομμάτια, τα οποία κολλούνται πριν κλείσουν τα παραπάνω 2 μέρη.
Φτάνοντας παρακάτω, θα ανακαλύψουμε πως δίνονται και 2 σωλήνες pitot για ευνόητους λόγους!
Στα διαφανή θα βρείτε δίνεται το αλεξήνεμο και η καλύπτρα χωριστά. Επίσης και 2 διαφορετικές καλύπτρες, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, για τις άλλες εκδόσεις.
Στα φορτία του τώρα, δίνονται 2 δεξαμενές, 2x R-3S Atoll AAM και 2x S-24B ρουκέτες.
Στις οδηγίες, δίνει 3 επιλογές διάταξης για τις δεξαμενές, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό με 2 μόνο δεξαμενές. Τέλος, δίνονται και κενοί πυλώνες, αν χρειαστεί για κάποια συγκεκριμένη διάταξη.
Οι οδηγίες για την βαφή είναι σε κωδικούς της Gunze (Mr.Color, Aqueous, Mr.Metal Color), και σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρει και FS.
Θα έλεγα πως θα χρειαστεί λίγη μελέτη ο θέμα, πριν κάποιος ξεκινήσει να βάφει…
Τελευταίο θέμα, οι χαλκομανίες, οι οποίες είναι απλά εξαιρετικές, και δεν δημιούργησαν κανένα απολύτως πρόβλημα.
Συμπέρασμα:
Ένα υπέροχο κιτ. Ευχαριστήθηκα την κατασκευή του ενός εκ των 2, περισσότερο από κάθε άλλο κιτ. Θα πρότεινα σε όλους να δοκιμάσουν λίγο από την 144. Ειδικά με τέτοιο κιτ, αξίζει!
Μην νομίζετε βέβαια ότι τελειώνει το θέμα εδώ. Η Eduard, καθώς και άλλες εταιρίες (πχ Brengun), κυκλοφόρησαν βελτιωτικά PE και χαλκομανίες, καθώς και φιγούρες και εξαρτήματα-λεπτομέρειες διοραμάτων!!!
Δημήτρης Π. Κακογιαννάκος